Tanie bilety lotnicze skusiły nas do podróży na Maltę. Zabraliśmy się tam naszą ekipą: ja (Kinga), Wojtek, mój tata, moja siostra Beata i  dodatkowo Robert- mąż Beaty. Mieliśmy trochę pecha co do pogody, ale mimo to powstała z tej wyprawy cała masa zdjęć. Wpisów na blogu będzie całe mnóstwo. Mamy nadzieję, że będziecie oglądać.

Pierwsze wrażenia z Malty

Szczerze mówiąc nasze pierwsze wrażenia były raczej średnie. Z samolotu bardzo dobrze było widać niemal całą wyspę, dlatego mogliśmy ocenić jak nam się podoba. Na pewno pomyślałam sobie, że wcześniej nie widziałam podobnych widoków. Malta zdecydowanie jest inna niż inne kraje. Wszystkie budynki są podobnej architektury i podobnego koloru. Patrząc na wyspę przez szybę nie byłam jeszcze pewna, czy mi się one podobają, czy nie.

Malta- widoki z samolotu Malta- widoki z samolotu

Wypożyczalnie samochodów na Malcie

Mieliśmy spory problem ze znalezieniem auta na Malcie. Problemem była głównie cena. Porządne wypożyczalnie niestety nie były tanie, a jeśli cena była w miarę akceptowalna, to wypożyczalnia życzyła sobie wpłaty bardzo wysokiej kaucji. Mieliśmy plany, aby dwa dni spędzić na Gozo- niektóre firmy zabraniały opuszczania wyspy i podróżowania promem. Taka opcja nie była dla nas akceptowalna, bo zależało nam bardzo na zwiedzeniu wielu zakamarków, do których nie da się dotrzeć autobusem. Ostatecznie wypożyczyliśmy samochód z firmy Europcar. Nie pamiętam już dokładnej ceny, ale na pewno rachunek nie był mały.

drogi na Malcie drogi na Malcie

Nasz apartament w mellieha

Kiedy szukałam miejsca noclegowego zależało mi na takim mieszkaniu, aby każdy miał swoją sypialnię i tak padło na apartament w miejscowości Mellieha. Dojechaliśmy tam dosyć szybko. Malta jest małą wyspą- podróż z jednego końca na drugi trwa około 50 minut. Z naszego tarasu było widać kościół na wzgórzu, a z oddali nawet wyłaniało się Morze Śródziemne. Po rozpakowaniu się i krótkim odpoczynku po locie wyruszyliśmy do sąsiedniej miejscowości.

Malta, Mellieha- mieszkanie Malta, Mellieha- mieszkanie Malta, Mellieha- mieszkanie Malta, Mellieha- mieszkanie drogi na Malcie drogi na Malcie drogi na Malcie

Bugibba- turystyczny kurort

Po chwili znaleźliśmy się w miejscowości Bugibba. Jeśli wybierzecie się na Maltę z biura podróżniczego, to prawdopodobnie będziecie spali właśnie tutaj. Znajduje się tu wiele hoteli, mieszkań wakacyjnych, restauracji i barów. W skrócie mówiąc Bugibba to nadmorski kurort turystyczny.

Zaczynamy nasz spacer od zachodniej części miejscowości i idziemy na wschód. Niemal cały czas mamy widok na zatokę oraz wyspę Świętego Paula. Myślałam, że wyspa będzie ciekawsza, a okazała się prostą skałą wystającą z morza. Może z bliska prezentuje się ciekawiej. Wydaje mi się, że można na nią popłynąć, wyjść na ląd i obejrzeć znajdujący się tam pomnik.

Malta, Bugibba Malta, Bugibba Malta, Bugibba Malta, Bugibba Malta, Bugibba Malta, Bugibba

Centrum miejscowości Bugibba

Docieramy do centrum miejscowości na Bugibba Square. Na placu znajduje się bardzo dużo restauracji. Znajdziecie też McDonald’s i Pizza Hut. Nie wiem czy wiecie, ale w każdym kraju w McDonald’s jest trochę inne menu i można zjeść coś innego niż u nas. Wojtek zamówił sobie Mayo burgera, czyli burgera z majonezem, ale mówił, że nic ciekawego.

Malta, Bugibba Malta, Bugibba- centrum

Idziemy dalej na wschód. Powoli przyzwyczajamy się do krajobrazów Malty, czyli pustkowi, skał i charakterystycznych budynków. Mało tu roślin, ale jeśli się postaramy, to możemy znaleźć nawet coś kolorowego.

Malta, Bugibba Malta, Bugibba Malta, Bugibba Malta, Bugibba

Bugibba- okolice akwarium

Przechodzimy obok Malta National Aquarium. Jest to nowoczesny budynek, a jego wnętrze wydaje się ciekawe. Nie wchodzimy do środka, ale widzieliśmy stąd zdjęcia. Spaceruje się małym tunelem, a za szybą wokół nas pływają morskie zwierzęta- super sprawa.

Malta, Bugibba Malta, Bugibba

Kawałek za muzeum stoi wieża Qawra Tower. Za nią jest ciekawy cypelek, po którym można spacerować. W tym miejscu zawracamy. Dalej nie ma już nic ciekawego.

Wracamy do auta idąc tą samą trasą, czyli nadmorską promenadą. W drodze do apartamentu zachodzi słońce. Bardzo szybko zleciał nam ten dzień i to by było na tyle, jeśli chodzi o przywitanie się z Maltą. Kolejnego dnia zobaczymy zdecydowanie więcej.

Malta, Bugibba- promenada Malta, Bugibba- promenada Malta, Bugibba- promenada Malta, Bugibba- zachód słońca

Dziękujemy za przeczytanie wpisu!

Jeżeli uważasz, że jest on ciekawy, będzie nam miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu.

Więcej wpisów z Malty znajdziecie tutaj:

Malta

Wszystkie nasze podróże: Podróże

Zapraszamy Was również na nasz Instagram oraz fanpage na Facebooku, gdzie możecie być z każdą naszą podróżą na bieżąco.